המדריך ליישומון במערכת

יישומון מן השדה מאפשר לחברי המערכת (כלומר: למשתמשים הרשומים בה כצופים) לשלוח דיווחי תצפיות בעזרת טלפונים ניידים ומחשבי לוח. בהמשך הדף סקירה ומדריך למשתמש, אך ראשית הקדמה קצרה:
אפליקציה זו פותחה בעזרת צופים רבים שסייעו בתקופת הניסוי. חוות הדעת שהתקבלו, הדגישו את המתח הקיים בין הרצון לפתח מוצר פשוט לשימוש הנגיש לציבור, ובין הצורך לשמור על רמה מקצועית גבוהה ובקרת המידע במערכת. אנו סבורים שהיא מציעה פתרון הולם המתיר מעט את המתח, אם כי ברור שהוא עתיד לעבור שינויים בהתאם לחוות דעת שיתקבלו. מבוא זה נועד להכין את מי שעדיין לא התנסה בדיווח, שעשוי לקבל את הרושם שאנו מערימים קשיים על המשתמשים ומגזימים בדרישות:
ברור כי רבים מעדיפים להשתמש בכינויים שונים ולא להזדהות בשמם האמיתי כשהם נרשמים למערכת, וכי ניתן להתאים בין מין למחלקה באופן אוטומטי. הסיבה בגללה בכל זאת נדרש מהצופה להזדהות בשמו ואף לסווג את הדיווח בעצמו, מקורה בניסיונות רבים שבוצעו במהלך השנה שחלפה. נראה כי צופה שלא מזדהה בשמו, ואינו מוכן להקדיש למילוי פרטי התצפית יותר ממחצית הדקה, צפוי לשלוח דיווחים שניתן לוותר עליהם.  בכל אופן, כמובן שאנו נכונים להמשך פיתוח בהתאם לתגובות שיתקבלו מהמשתמשים:
הערות והצעות יתקבלו בתודה

אפליקציה מן השדה
תמונה 1: מסך התחברות, דיווחים שמורים לפני סנכרון, טופס דיווח, מפה
 

התקנת האפליקציה
האפליקציה זמינה להורדה בחנויות AppStore ו –Google Play.
ההורדה היא חופשית (ללא עלות), אך שימו לב שלא ניתן להשתמש ביישומון ללא חשבון פעיל במן השדה, שכן המידע מקושר ומסונכרן עם חשבון הצופה במערכת.
 

אפליקציה מן השדה
תמונה 2: היישומון בחנות האפליקציות

הפעלת היישומון
לאחר הפעלת היישומון נראה מסך ההתחברות, בו יש להקליד את שם המשתמש והסיסמה. בפינת המסך הימנית אייקון החלפת שפה (היישומון זמין בעברית, ערבית ואנגלית).

במידה ואינך רשום כמשתמש, אפשר להצטרף בכפוף לתנאים הנהוגים במערכת:
שם המשתמש הוא שמך האמיתי, אינו יכול להכיל מספרים או סימנים מיוחדים כלשהם.
לאחר ההתחברות, מופיע מסך ובו ארבע אפשרויות בחירה: דיווח תצפית, סנכרון, פורום והתנתקות.

דיווח תצפית - טופס הדיווח, דומה לזה שבאתר המערכת.
סנכרון - לאחר כתיבת דיווח, הנתונים נשמרים בזיכרון המכשיר ואינם נשלחים באופן אוטומטי לשרתי המערכת, זאת על מנת לאפשר שימוש באפליקציה גם המקומות בהם הגישה לרשת מוגבלת.
פורום - קישור לפורום באתר מן השדה.
התנתקות - כדי לחסוך את הצורך בהקלדת שם וסיסמה בכל הפעלה, המשתמש נשאר מחובר למערכת אלא אם התנתק ממנה באמצעות כפתור זה.

אפליקציה מן השדה
תמונה 3: מסך הפתיחה

טופס הדיווח
לטופס הדיווח שני חלקים: האחד לפרטי התצפית, השני לסימון מיקום גיאוגרפי. המעבר ביניהם נעשה באמצעות הכפתורים שבבסיס הדף:

טופס דיווח תצפית

סימון מיקום
ערכי המיקום בטופס הדיווח מתעדכנים באופן אוטומטי, בהתאם למיקום הסמן בחלון המפה. הסמן ניתן להזזה, כך שאפשר לדווח על תצפיות ממיקום שהצופה חלף על פניו קודם שהתפנה לדיווח.


תמונה 4: תצוגת תצ"ל / מפה

סנכרון
נתוני התצפית אינם נשלחים לשרת המערכת באופן אוטומטי בסיום הקלדת הדיווח, אלא לאחר ביצוע "סנכרון" על ידי המשתמש. הדבר מסרבל מעט את השימוש, אך מאפשר איסוף נתונים גם במקומות בהם גלישה סלולרית מוגבלת: דרום מערב הנגב, מדבר יהודה ועוד.  יש לבצע סנכרון של הנתונים במקום בו תנאי הקליטה הסלולרית טובים. שליחה במקומות בהם הקליטה משובשת, עלולה לגרום לאובדן נתונים. מרגע שבוצע, לא ניתן לחזור ולערוך את פרטי התצפית מהמכשיר הנייד.
נתוני התצפית, לרבות קבצי תמונה ושמע, מועברים ישירות למסדי הנתונים של המערכת.
להתקנת היישומון, בבקשה השתמשו בקישורים הבאים:
App Store  (אפל)
  (אנדרואיד)  Google Play